26 november 2008

Virkad vante



Vante virkad i antracitgrå och svart Juvel...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Guu vad jag har misst mycket här hos dig.....vad fint du stickar och virkar, vilken underbar pläd du ska göra!
Olivträden tappar normalt lite av sina blad på vintern, dom ska ju normalt gå in i en vila under den mörkaste tiden (svalt och lite mörkare, typ källare) Men jag har då mina framme inne i rummen och det funkar, lite blad tappas det även här :P

Ha det bra
Kram Pernilla

Marie sa...

Hej! Kul att du har hittat till min blogg - och att jag har hittat till din! :)
Så mycket fint du har gjort! :)

Jag har inte hjärtmönstret på svenska, men kan hjälpa dig med översättningen om du behöver hjälp.
Hjärtat som man stoppar är mitt eget mönster.

Marie sa...

Hoppas att ni har en mysig och skön söndag. Jag håller på att översätta hjärtmönstret. Hör av mig lite senare.

Hej så länge!

Marie sa...

Hej! Vill bara berätta att jag har skickat ett mail till dig :)

manon 21 sa...

j'adore ce crochet!
manon

Veronica Tingvall sa...

Vilka fina vantar. Jag har just stickat en vante men den blev inte alls bra. Försökte göra en på stå stickor eftersom jag inte hade strumpstickor i den storleken som behövdes.

Du borde prova scrapblog. Det är inte som ett vanligt bildredigeringsprogram. man bara drar och släpper dekorationer och foton... lätt som en plätt!
Ha en fin kväll /Veronica

Marie sa...

Hej Ewa! Vill bara önska dig ett gott nytt år. Hoppas att allt är bra med dig och din familj och att du har tid att pyssla lite.

Kul att din sambo överraskade dig med garnvinda och nystmaskin! :) Min överraskade mig med 4 "nya" virkböcker inhandlade på anikvariat.
Dom kan när dom vill de där männen :)

Just nu har jag också ont i min handled och hand. Kan nästan inte sova som det värker. Men det är nog bara ansträngningsvärk pga allt virkande. Går väl över om jag låter bli virkningen ett par dagar, men det är svårt....

Hej så länge!