12 maj 2009

The magic circle

När man virkar Amigurumi kan man börja arbetet på olika sätt. "Den magiska cirkeln" tycker jag är bäst. Då kan man dra åt första varvet i efterhand, och slipper således det lilla hålet i änden, som lätt kan uppstå.



Hittade denna demofilmen på YouTube, där det finns massor med fina demovideos på olika virk- och sticktekniker om du tittar nere till höger... På engelska dock, men även om man inte kan det så förstår man genom att bara titta. Vill man kan man lätt trycka på paus så man hinner med att göra de olika momenten själv, och man kan även spola tillbaka.

I eftermiddag ska jag har en liten "virka-en-katt-kurs" hemma hos P, som är kattälskare och gärna vill lära sig göra dessa. Ska bli kul.

Ha det fint allesammans, och tack för att Du tittar in här till mig. Välkommen åter, och lämna gärna en kommentar innan Du går så blir jag glad.

Kram ♥
Ewa

3 kommentarer:

Sunna sa...

De virknålarna är verkligen en gåva, precis som choklad

Mia stickar sa...

Tack för tipset med youtub-filmen! Det ska jag använda mig av! Fina amigurumis du gör!

Anonym sa...

Den där var ju jättesmart! / kram från din syfröken.