05 juni 2009

Projekt nr 2


Projekt nr 1 la jag på press mellan fuktiga handdukar igår, och nu väntar monteringen. Tycker det, samt att fästa trådar är så tråkigt! Ska ta tag i det under helgen. Trådarna är iaf fixade, och det vart många då man böt färg för varje rad...

Startade med projekt nr 2 igår kväll... Använder garnet Catania som har en massa läckra färger, då Mandarin Petit som det egentligen skulle vara inte fanns att få tag i här... Virknål nr 2½, av mina älskade Clovernålar. Är så nöjd med det köpet.

Ska bli spännande att se om jag ror detta projekt iland, har aldrig virkat något liknande, och då ska 1 till göras... För ni som har två flickor, eller fler, vet ju - ska ena ha, så ska den andre också! Mamma virkar på... Vilken tur det är så roligt, och ett av hennes största intressen! ;o)

Kram ♥
Ewa



(Lite lur på att detta garn kanske känns lite "hårt", men valde det istället för Bambino bomull som var alt 2, och som jag tyckte såg lite "luddigt" ut. Detta har så fin lyster, och jag tänkte att det kanske håller sig finare längre. Nåja, jag virkar på en bit till, så får vi se...)

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det ser himlans fint ut i alla fall, åh vilka färger!
Clover är verkligen ett av de bästa köp jag har gjort också...
Kram/Veronica

Mia stickar sa...

Ser fint ut, härliga färger! Har också två flickor så jag vet! Men de är stora nu.

Ett ögonblick sa...

Åh, så fint! Skönt med härliga färger, kan bli lite mycket vitt... Tyvärr har inte mina flickor gillat det jag har stickat och virkat, det har verkligen varit sorg för mig. :(
Ha en skön helg!
kram
/lisamaja